De R is weer in de maand... - Vitality2improve
16227
post-template-default,single,single-post,postid-16227,single-format-standard,cookies-not-set,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-content-sidebar-responsive,columns-3,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.1,vc_responsive
R in de maand

De R is weer in de maand…

Veel mensen hebben een negatieve associatie met de R in de maand.

De eerste bladeren beginnen voorzichtig van de bomen te vallen en naast de mosselen liggen ook de pepernoten alweer in de schappen van de supermarkt. Het najaar is langzaam in aantocht. Kortom: de R is weer in de maand! Want dit kan betekenen… dat je minder weerstand heb. Je geen zin hebt om iets te gaan ondernemen. Dat het regent. Dat je verkouden bent. Dat het donkere dagen zijn. En vaak ook nog eens koud. Dat je een vitaminetekort hebt. Misschien ook wel depressieve gedachten.

Zeg eens eerlijk: hoe zit dat eigenlijk met jou?

Voel jij je 9 maanden lang minder fysiek en mentaal fit? Of valt dat allemaal wel mee?

Het hele jaar door – en zeker in de maanden met de R er in – is het belangrijk dat je jouw doelen voor ogen houdt en je niet uit het veld laat slaan door regen, wind en vallende blaadjes. Sporten bijvoorbeeld kan je juist energie geven, waardoor je jezelf beter voelt en je de vicieuze cirkel van het negatieve gevoel kan doorbreken. Sta stil bij resultaten die je hebt behaald. Die zullen je helpen door te zetten, ook al heb je soms geen zin of energie. Zoeken naar perfectie is in ieder geval niet handig, want je gaat dat wijntje, biertje, koekje of pepernootje toch wel pakken. Waarom calculeer je dat dan niet gewoon in in jouw schema? Dan hoef je je ook niet schuldig te voelen ;)…

Inspannen. Ontspanning. Voeding.

Door naar de lange termijn te kijken in plaats van de korte termijn, is het allemaal veel beter vol te houden. En daarbij kan bewegen je helpen om de focus vast te houden. Lekker wandelen, fietsen of een andere inspanning. Daar word je vrolijk van en daarnaast ook nog eens fysiek en mentaal fitter! Want deze inspanning is tegelijkertijd een inspanning én ontspanning.

Schroom ook zeker niet om naar je voedingspatroon te kijken, en vul het bij voorkeur ook aan met een goede multivitamine, visolie en vitamine D. De zon vormt normaliter de belangrijkste bron van vitamine D. In de maanden met de R in de maand is er natuurlijk veel minder zonneschijn en dat is dan ook de belangrijkste reden dat veel mensen zich moe en lusteloos voelen. Ze hebben simpelweg een tekort aan vitamine D!

Hoe kan ik jou helpen?

Wil je meer informatie over hoe je jouw doelen óók tijdens de wintermaanden kunt volhouden? Ik kan je hier in coachen!
Wil je meer informatie over leefstijl en voeding/ voedingssupplementen? Ik kan je er meer over vertellen!

Neem snel contact met mij op.

Tags:
No Comments

Post A Comment

8 − one =